mandag 16. november 2009

Felt-søk

I kveld har Tim og jeg startet å trene grunntrening i felt-søk. Når en er så heldig og har en som er kjempegod til dette, som trener, så må det jo bare bli bra. Nå i starten trener vi på bane.



Tim fikk presentert en slitt hanske. Han lurte nok på hva i all verden denne matmoren hans hadde funnet på nå. Den var da overhode ikke interessant. Da Steinar viftet litt med den foran nesen hans, ble den litt mer spennende. Etterhvert tok han den da Steinar holdt den og kom frivillig på plass med hansken i munnen. Han fikk klikk og belønning. Etterhvert ble han også belønnet med en liten dra-kamp om hansken. Tim har desverre ikke blit opplært til å leke. Han var nemlig så vill da jeg fikk ham, at jeg har drevet mye mer med demping enn med leking. Det gjør at han demper seg en del selv også når jeg prøver å leke med ham. Men det begynner å løsne. Han kunne holde på litt med den hansken i kveld. Jippi! (Kan der være at en real kosekamp med tauknuten i senga i helga, godt plassert oppå matmor, løsnet noe på leke-motet? Han storkoste seg ihverfall.)



Vi har mange prosejkter pågang i løpet av året som kommer. Klikkertrener-kurs. Trinn 3 kurs i konkurranselydighet og hvis vi er heldige blir vi med på elite-gruppe i lydighet. I tillegg ønsker jeg å bygge videre på bruks-delen fordi det er helt tydelig at Tim synes det er kjempegøy! Og det han synes er gøy, synes også jeg er gøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar