fredag 28. mai 2010

Runderinghelg på Eggemoen i Hønefoss

Lørdag 15.05 og søndag 16.05
var vi invitert av Camilla Lien til Eggemoen v Hønefoss for å trene bruks. De fleste av oss ønsket å trene rundering og slik ble det.
Bildene har Anne-Lene tatt. Flotte bilder!
Jan-Sigurd, Kari-anne og Wenche planlegger neste søk


Vi var heldig med været. Det var meldt regn, men vi hadde opphold nesten hele tiden. Vi var tilsammen ,begge dager, oppe i tretten ekvipasjer!!
Vi valgte derfor å dele oss i to grupper.
På lørdag var jeg så helgdig at Anne-Lene tok en del flotte bilder da Kari-Anne og Jan-Sigurd var figuranter for Tim.





Tim har funnet figuant Jan-Sigurd!


Jeg hadde ikke rundert siden i fjor høst, da Tim og jeg var i Östersund hos Lotta. Morten ga oss den gang en del tips i forhold til hva og hvordan vi burde trene og jeg syntes det var greit å starte opp med flying med 10 meter ut til de første figurantene.
Denne gangen hadde jeg super-duper belønning som er katte-mat. Tim bor nemlig sammen med to ganske så sofistikerte pusekatter. De får maten sin på kjøkkenet. Tim er stengt ute med "barne-sikring"Han snuser i luften og gir tydelige signaler på at han gjerne skulle hatt en smakebit...

Tim har funnet figurant Kari-anne!

Og hva er vel bedre enn å nettopp tilby denne fristelsen?
Og det fungerte. Han holdt seg til figuranten helt til de slapp ham. Og det var akkurat det jeg ønsket. Supert!
Han var nemlig ikke så stabil i Östersund. Der stakk han før figuranten slapp ham. Det ble derfor to veldig bra dager på Eggemoen i forhold til figurantarbeid. Dessuten var jo figurantene Jan-Sigurd og Kari-anne superflinke tilå legge til rette og gi Tim det han trengte. Flinke figuranter! Det er jo nettopp det som skaper et godt figurant-sug!!

Friske fraspark!


Jippi, en figurant!
Tim hadde god fart i skogen. Han fulgte gode linjer og passerte godt inn til meg på midt-linjen.
Han har alltid vært god til å passere godt inn til meg. Det har derimot vært perioder hvor farten har vært noe lav og fokuset har vært mer på lukt i området. (Hannhunden Tim slår til igjen) Nå gikk dette bra, og ble bedre og bedre utover lørdag og på søndag!





Tim med figurant i blikket!


Det er så godt å oppleve at han virkelig trives med dette og jobber med god fart! På søndag hadde vi to gode økter med figuranter ute på 50 meter. God fart og godt figurant-sug!
Nå håper jeg at vi får til en del slike treningssamlinger gjennom sommeren. Det vil gi oss en mulighet til å utvikle oss og at vi etterhvert vil kunne konkurrere også i bruks!
Det er så inspirerende å møte andre som har samme gleden over å trene søk. Veldig hyggelig at Camilla tar slikt initiativ.
Vi har jo meldt oss på sommerkurs hos Morten og jeg håper vi kan få til en god utvikling denne sommeren og høsten!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar