søndag 25. oktober 2009

Hopp over hinder

Baklengskjeding av hopp over hinder.


(Videoen er naturlig nok kortet ned en hel del. Jeg har utelatt de scenene hvor Tim satt lenge og tenkte, samt de scenen hvor han løp etter egen nese.)

I dag har Tim og jeg trent baklengs- kjeding av hopp over hinder til klasse ll. Vi trente sammen med våre gode treningskamerater Anne og Chanel. Chanel er en søt liten rottweiler-frøken på to år som Tim har et godt øye til.

Anne og jeg hjalp hverandre Til å begynne med skjønte ikke Tim helt hva som var forventet av ham og da gjorde han det han pleier, løpe av gårde og snuse i bakken. Dette er typisk Tim når han blir usikker. Jeg skulle ønske jeg kunne ha litt mer is i magen og ikke agerer med en gang han gjøre dette. Tror jeg har blitt litt flinkere, men slik ble det nok ikke i dag.
Tim forstod etterhvert hva som var forventet av ham, og vi fikk en god progresjon. Forrige gang vi trente på dette, gikk det veldig bra. I dag gikk det ikke helt som smurt, men jeg trøster meg med at det er av feil man lærer....
Etter at jeg og Tim hadde hatt en treningsøkt hadde Anne og Chanel en fin økt. Deretter reiste vi ut i skogen. Der trente vi trekant-innkalling. Det gikk over all forventning. Tim var super-flink. Deretter trenet vi med løs-bitt. Starten på meldingsdelen i rundering. Det gikk også over all forventing! Anne lurte på om vi hadde tjuvtrent siden forrige helg.

Vi avsluttet treningen i en fin gapahuk med pølser, kaffe og kjeks. Tim og Chanel hadde en lekestund. Tim og Chanel viste seg som rolige og modne hunder, da det kom en løs elghund. Det er alltid godt å kunne avslutte trening med noe som er så hyggelig! God belønning for alle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar