lørdag 27. februar 2010

Våteksem

Det har værttreningstørke på Tim og meg. Han har fått våt-eksem, eller hot spot som det også kalles. Han har et område på ca 5x5 cm ved haleroten som væsker. Det er tydelig smertefullt. Det blir bedre når jeg smører med steroid krem. Det har jeg nå gjort siden mandag. I går tok jeg sjansen på en lengre tur hvor han kunne være løs. Han hoppet og spratt og var kjempeglad. (Han har nemlig gått med krage på dagtid når jeg er på jobb for å forhindre at han slikker på det.) Han rullet rundt i snøen og var helt i hundre.
Det som var veldig moro å oppleve var at han kom med en gang på innkalling da vi måtte over en gårdsplass på en gård, hvor det var to labrador hunder ute. Den ene en stor hannhund i løpestreng og den andre en ung tispe som gikk løs. Jeg lot Tim være løs, slik at han ikke ble stresset på grunn av båndet. Jeg fortsatte bare å gå videre og ropte på ham. Han kom da etter som en kule. Nå begynner all innkallingstrening å bære frukter!
Det som allikevel ble litt kjedelig var at han ble fuktig i pelsen og vips så utviklet våtekesemet seg igjen. Jeg våknet i dag tidlig av at Tim rykket til og ville slikke og bite ved halen. På igjen med steroid krem og det roet seg. Jeg har ikke villet barbere bort pels denne gangen fordi det er så veldig kaldt ute. Hvis noen der ute har noen gode tips og råd så tas det i mot med stor takk!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar