onsdag 11. november 2009

Vår første treningsøkt i ridehus



I kveld har vi prøvd ut hvordan ridehuset fungerer for oss. Jeg er veldig glad for at vi har ordnet oss et slikt fint sted å trene i vinter.
Tim var helt ellevill da vi gikk inn. Det luktet skikkelig spennende og så fant han jo masse fin hestemøkk!
Det var derfor skikkelig moro å oppleve at han var på nett så og si umiddelbart, med masse kontakt!
Anne og Chanel var med. Anne og hadde samme opplevelsen med Chanel. Hun ga også raskt kontakt og jobbet som bare det.

Vi er ikke i tvil om at dette bare må bli et fint sted å trene lydighet gjennom vinteren.
Det som var ekstra bonus var at det er speil på langveggen, slik at en kan følge med hvordan hunden oppfører seg når vi ser rett fram.
Det er også et speil på den ene kortveggen hvor en kan få god oversikt over bakparten til hunden når en rygger.
Det er også veldig god plass og passe mykt underlag!
De som eier denne stallen driver med islandshester og vil ikke har for mye flis som underlag. Dette passer oss godt fordi vi slipper å vasse i flis.
Vi hadde ikke lagt opp til noe stort treningsprogram i kveld. Kun jobbe med kontakt. Lineføring og fri ved foten. Tim og jeg trente også frivillig dekk og etterhvert med stimuluskontroll. Jeg har blitt flinkere på det å sette kriterier og i kveld var kriteriene rett ned i dekk fra sitt, uten å "labbe" seg ned. Han var veldig flink! Og det på et nytt sted. (Og når jeg blir lykkelig, blir han glad og lykkelig.)
Chanel har fått en liten cyste på den ene framlabben og må kun trene rolig. Dette tok også Tim og jeg hensyn til i kveld. Vi fikk en fin fellesdekk uten noen problemer.


Jeg håper vi kan få en god utvikling gjennom vinteren.
Har jo en drøm om å kunne stille i elite og få det til på en positiv og god måte. Har jo blitt bitt av bruks-basillen også og håper å kunne lære Tim felt-søk. Jeg har gjort avtale med Steinar at han skal instruere oss, slik at vi kan bli riktig gode på dette også.
Han og Blues blir med oss og trener i ridehuset på onsdager fram over. Det er inspirerende og bra for oss å trene med noen som gjør det så bra. Forbilder skal man ha!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar