søndag 17. januar 2010

Konkurranse

I dag har vi prøvd oss på klasse l i lydighet på Vinstra.
Målet mitt var "å trene nervene mine" Jeg har ikke konkurrert med Tim etter at vi begynte med klikkertrening. I dag har jeg "trent nervene mine". Vi deltok og jeg var ikke riktig så nervøs som jeg har vært tidligere. Men hva med Tim? Jeg opplevde at det var dårlig med kontakt. Han falt liksom sammen.
Den kontakten han har gitt på trening var mer eller mindre borte.

Slik gikk det:

Det jeg ikke har med på filmen er tannvisning og fellesdekk. Vi fikk 10 på tannvisning og 0 på fellesdekk. (Tim reiste seg opp. Han la seg ned igjen på avstandskommando, men det hjelper jo ikke.)

Det er ihvertfall morro å ha deltatt.


Nå har Tim og jeg bare en ting å gjøre. Vi må trene mye mer på å være der hvor det er mange hunder og mennesker! (Mener å huske ett eller annet om generalisering, sa hun)
Vi må å se framover og ta lærdom av det vi har erfart. Jeg må gjøre Tim trygg nok til å prestere også i disse situasjonene og da er det kun trening som fører framover. Trening gjør mester! Vi skal videre!

Det som var veldig hyggelig på Vinstra var å oppleve to gode venner,Anne og Ingrid, som ble med oppover og backet oss opp. Anne var helt tydelig på at hun syntes at vi hadde gjort det veldig bra! (Hun minnet meg om bl.a 4 x 8,5 og at hun enda ikke har våget å stille i konkurranse).
Og her er de!


På fellesdekk lå Zorro ved siden av Tim. Det var veldig hyggeligå få møte Frode og Zorro, som vi har blitt kjent med gjennom å følge hverandres blogger. Denne gangen fikk Tim og jeg flere poeng enn Frode og Zorro. Men.... når jeg ser hva de får til på trening, tenker jeg at her blir det etterhvert beinhard konkurranse for veldig mange : ) Bare vent til de også får trent på forstyrrelser i alle former og varianter..... Frode har også filmet deres innsats på lydighetsbanen i dag og skal legge det inn på bloggen sin.
Det jeg også opplevde som fint i dag var at hun som vant eliteklassen, var en utrolig positiv person overfor hunden sin. Hun viste mye glede og hadde ingen strenghet i stemmen sin. Noe å ha som forbilde! Det som også er et forbilde er hvordan Ronny Lillebakken taklet at Mikkel ikke mestret flere øvelser i elite i dag. Ronny var bare positiv og blid mot ham. Tap og vinn med samme sinn!

Jeg tenker jeg tar med Tim til Follo til helga, på lydighetsstevne. Der har vi ikke meldt oss på, men det er en fin anledning til å trene på å være sammen med mange hunder og mennesker.

I morgen er det trening. Steinar sier at nå har vi en referanse å trene ut i fra fram til neste konkurranse! Her er det bare å stå på!

2 kommentarer:

  1. Hei Wenche!

    Det var moro å få treffe deg og Tim, dere er en herlig ekvipasje:)) Vi treffes sikkert snart igjen i konkurranseringen. Det er bare å stå på videre i trenignen,så kommer nok opprykket etterhvert:))

    SvarSlett
  2. Hei Frode! I lige måde. Det skal bli morro å se Zorro og din utvikling også! Vi snakkes :))

    SvarSlett