tirsdag 12. oktober 2010

Høstens aktiviteter


Tim og jeg har deltatt på fire konkurranser i løpet av sommeren. Målet med dette var å få så mye konkurransetrening som mulig. Jeg blir nemlig så forferdelig nervøs og det smitter naturligvis over på Tim. Vi startet med å delta på Hamar og Omegn sin LP konkurranse på Bergset. Siden Tim ofte har brudt fellesdekk, stod jeg med hjertet i halsen. Denne gangen gikk det veldig bra. Resten gikk ikke fullt så bra, men jeg følte vi hadde kommet over en terskel. Etter dette trente vi overalt på nye steder, i nye miljøer. Målet var å få positiv erfaring både for Tim og meg. Jeg la opp til å få lek som belønning til å fungere i den avstanden Tim tålte i disse situasjonene.  Neste konkurranse var på Åsnes og omegn hundeklubb sin utstilling og lydighets- stevne på Vålerbanen. Der gikk det også tålelig bra. Jeg merket nå at det begynte å fungere for oss å være på nye steder. Den 28.07 deltok vi på Toten og omegn sin lydighets- konkurranse på Gjøvik. I pøsende regnvær, med store vanndammer på banen, greide Tim og jeg opprykk til klasse 2! Det som gjorde mest inntrykk på meg var da dommeren, Arild Berntsen, sa : " Ikke vet jeg hvordan du trener hunden din...men, når du har en hund som er villig til å følge deg i dette været og i tillegg går ved siden av deg og logrer! Ja da har du gjort noe som er veldig bra! Fortsett og trene slik! Dagen etter stilte vi i klasse 1 på Moelv hvor Norsk Collieklubb hadde utstilling og lydighet. Vi fikk det til enda bedre og ville også fått opprykk der. Det gjorde at jeg forstod at det ikke bare var flaks dagen før på Gjøvik.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar